Aktualności

  • Paczka bez plastiku. Sklepy wprowadzają radykalne zmiany.

    2019-06-17

    Nie potrzeba ustaw i dyrektyw. E-sklepy same rezygnują z folii i wypełniaczy. Robią tak już Reserved, Mohito, Lidl, Frisco i Carrefour. Według ustaleń Rzeczpospolitej, właśnie dołącza do nich Zalando. Zmiany te zmniejszą zużycie tworzyw sztucznych nienadających się do recyklingu
    o 626 ton w porównaniu z 2018 r. Zalando do 2020 r. zobowiązuje się do całkowitej wymiany materiałów opakowaniowych na ekologiczne, w 100 proc. z recyklingu. Na podobne zmiany zdecydowały się już inne firmy. – W dostawach e-commerce marki Reserved i Mohito wykorzystują tylko opakowania z makulatury. Dzięki wprowadzeniu kartonów ekologicznych można było wyeliminować wykorzystanie folii zewnętrznej. Dyrektywa zakazująca plastikowych produktów jednorazowych wymusi pewne zmiany także na firmach kurierskich oraz sklepach internetowych, niemniej problem z plastikiem wykorzystywanym w paczkach jest duży. Także Lidl podkreślał znaczenie ekologicznych opakowań, ogłaszając start swojego polskiego sklepu internetowego, który inaczej niż stacjonarne nie oferuje żywności, tylko produkty przemysłowe. Zakupy pakowane są tylko w kartony z surowców ze zrównoważonych źródeł, a jako wypełnienie stosowany jest tylko papier z recyklingu.

    (źródło: www.rp.pl)

  • Zagraniczne zakupy kartą bez kosztów przewalutowania!

    2019-06-11

    Nowe udogodnienie dla klientów MyMeest.pl! Alior Bank udostępnił płatności zagraniczne kartą bez kosztów przewalutowania dla posiadaczy Konta Jakże Osobistego. Dzięki temu, klienci Alior Banku będą mogli za pomocą podstawowej karty do konta płacić w 152 walutach i korzystać z najlepszych przeliczników – średniego kursu NBP dla dolara, euro i funta brytyjskiego oraz kursu Mastercard dla pozostałych walut bez prowizji banku. Właściciele Konta Jakże Osobistego przed wyjazdem zagranicznym nie będą musieli już przeczesywać internetowych oraz stacjonarnych kantorów walutowych w poszukiwaniu najbardziej opłacalnych kursów.
    W ramach jednej z wielu korzyści do rachunku pojawiła się wygodna alternatywa do kart walutowych oraz wielowalutowych – i to aktywowana w mgnieniu oka. Aby uruchomić usługę przewalutowania wystarczy, że posiadacze Konta Jakże Osobistego włączą w bankowości internetowej lub mobilnej korzyść o nazwie: „płatności kartą bez kosztów przewalutowania”. W ten sposób już od następnego dnia będą mogli cieszyć się nową funkcją swojej karty płatniczej. Usługę można aktywować także u bankiera w oddziale lub placówce partnerskiej. Posiadacz konta nie musi wyrabiać dodatkowej karty, aby móc korzystać z nowej usługi. Zostanie ona przypisana do tej samej karty płatniczej, z której korzystał do tej pory. Co za tym idzie – korzyść można włączyć z każdego miejsca na świecie w dowolnym czasie. Klienci wybierający się za granicę mogą liczyć na najlepsze kursy walutowe. W przypadku płatności kartą w krajach strefy euro, Stanach Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii transakcje rozliczane będą po średnim kursie NBP. Płatności dokonywane w innych państwach rozliczane będą na podstawie kursu Mastercard.

    (źródło: www.businessinsider.com.pl)

  • Co drugi Polak czeka na letnie wyprzedaże.

    2019-06-07

    Z początkiem czerwca sklepy zaczynają oferować klientom produkty po obniżonych cenach. I to właśnie letnie promocje interesują konsumentów najbardziej - wynika z badania IBRIS, które jest częścią raportu Santander Consumer Banku. Na pytanie o okazje zakupowe najbardziej sprzyjające zakupom, niemal połowa, bo 42,2 proc. osób badanych, wskazało wyprzedaże organizowane m.in. w sezonie letnim. W tej grupie zdecydowanie dominują kobiety – 39 proc. pań lubi upolować okazje na letnich wyprzedażach. Dla porównania, wśród panów odsetek ten wynosi 21,5 proc. Polacy bardzo racjonalnie podchodzą do wszelkich promocji. 48,1 proc. kobiet i 45,3 proc. mężczyzn deklaruje, że ze specjalnych okazji korzysta tylko wtedy, kiedy dotyczą czegoś, co i tak mieli kupić. z kolei prawie co dziesiąty Polak wybiera zawsze te towary, które są aktualnie w promocji. Wbrew pozorom liczna jest także grupa Polaków, którzy na letnie promocje nie zareagują. 

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Pierwsze automaty do odbioru paczek Poczty Polskiej staną przed wakacjami w placówkach i Biedronkach.

    2019-05-09

    200 maszyn paczkowych duńskiej firmy SwipBox stanie w placówkach Poczty Polskiej i sklepach Biedronka. Za pośrednictwem urządzeń klienci Poczty będą mogli odbierać przesyłki. Automaty umieszczone w wyodrębnionych strefach placówek pocztowych będą dostępne 24 godziny na dobę, pozostałe w godzinach pracy poszczególnych sklepów Biedronka. Pierwsze automaty pojawią się w placówkach pocztowych jeszcze przed wakacjami. Pozostałe zostaną oddane do użytku do końca trzeciego kwartału br. Najpierw trafią do placówek pocztowych oraz sklepów Biedronka w największych aglomeracjach miejskich, w tym w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Trójmieście oraz Poznaniu.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Coraz więcej Polaków przeciwnych ograniczaniu handlu w niedziele.

    2019-04-16

    51 proc. Polaków negatywnie ocenia zakaz handlu w niedzielę, który rozszerzono od początku tego roku. To o pięć punktów procentowych więcej niż w poprzedniej fali badania, które przeprowadzono na zlecenie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.
    Od początku 2019 roku zaostrzono niedzielny zakaz handlu - sklepy mogą być otwarte tylko w jedną niedzielę w miesiącu, a nie dwie, jak było w roku ubiegłym. W tej chwili regulacje obowiązujące od 2019 roku negatywnie ocenia 51 proc., jeszcze w listopadzie było to 46 proc. ankietowanych. Kurczy się grupa zupełnych zwolenników zmian ukierunkowanych na ograniczanie handlu w niedziele. W listopadzie 2018 roku było ich 31 proc., a w tej chwili zdecydowane poparcie dla regulacji deklaruje zaledwie 24 proc. Polaków.


    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Allegro zbroi się przed konkurentami z zagranicy. Zapowiada nowe usługi i rozważa akwizycje.

    2019-03-22

    Allegro, największa z platform e-commerce w Polsce, chce jeszcze bardziej umocnić się na polskim rynku, gdzie o klienta zaczynają walczyć globalni giganci jak Amazon i Alibaba. Firma wprowadzi w tym roku nowe rozwiązania dla kupujących m.in. gwarantowany czas dostawy. Po zakupie eBilet.pl Allegro rozważa kolejne akwizycje.
    Polacy coraz więcej kupują w internecie. Sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła w 2019 roku o 5,7 proc., a sprzedaż internetowa - według szacunków, które podało Allegro - o 13,3 proc. Firma podała, że w 2018 roku liczba profesjonalnych sprzedawców sprzedających na jej platformie wzrosła o 16 tys. i wyniosła 125 tys. Portal oferuje też coraz więcej produktów - w styczniu 2018 roku na stronie Allegro.pl można było znaleźć 70 mln ofert, a w lutym tego roku już 102 mln.
    Na wzrost popularności wpłynęło też wprowadzenie w sierpniu usługi Allegro! Smart, która pozwala na darmowe przesyłki przez cały rok za 49 zł. To rozwiązanie dostępne jest już dla 46 mln ofert. Na ten rok firma zapowiada kolejne nowe rozwiązania dla klientów. Allegro planuje wprowadzenie przewidywalnego czasu dotarcia przesyłki bez względu na sposób dostawy. W zależności od lokalizacji, po raz pierwszy w historii, będzie w stanie zaoferować dostawę tego samego lub następnego dnia. W tym roku pojawi się też odroczona płatność. W ramach usługi klienci będą mogli dokonać płatności w ciągu 30 dni od otrzymania produktu. Ma to być alternatywa dla płatności za pobraniem, umożliwiająca klientom zapoznanie się z produktem oraz wybór najbardziej dogodnej metody płatności i dostawy. Nowością, która pojawi się pod koniec tego roku, będzie wyszukiwanie wizualne i nawigacja wizualna. Mechanizm będzie wykorzystywał do wyszukiwania rzeczywiste zdjęcia przedmiotów, co pozwoli dotrzeć do konkretnego produktu zbliżonego do niego wyglądem. Firma wprowadzi też opcję zamawiania kontaktu z konsultantem Allegro, która ma pomóc w bardziej złożonych problemach. Usługa jest obecnie testowana wewnętrznie. Pojawią się również nowe kanały kontaktu na żywo dla sprzedawców. Portalowi Allegro rośnie konkurencja ze strony Amazona czy Alibaby. Firma Jeffa Bezosa cały czas nie uruchomiła polskiej wersji, ale Polacy mogą od 2016 roku korzystać z przetłumaczonego na język polski niemieckiego sklepu Amazona. Z drugiej strony Polacy coraz chętniej robią zakupy w chińskim sklepie Aliexpress, należącym do Alibaby. Firma zaczęła się promować w naszym kraju, ostatnio nawiązała współpracę z organizatorami Cracow Fashion Week.

    (źródło: www.businessinsider.com.pl)

  • Eobuwie i Decathlon.pl najlepszymi sklepami internetowymi w Polsce!

    2019-02-25

    Z dziewiątej edycji rankingu Opineo.pl wynika, że najlepszymi sklepami internetowymi według polskich konsumentów są Eobuwie.com.pl i Decathlon.pl. Ranking przygotowano na podstawie średniej ocen wystawianych sklepom przez użytkowników serwisu Opineo.pl, pomagającego w podejmowaniu decyzji zakupowych. W rankingu uwzględniono potransakcyjne opinie z 2018 roku. Kupujący online stanowią dzisiaj ponad połowę wszystkich internautów w Polsce. Jednak motorem napędzającym sprzedaż w internecie są tzw. connected spenders, którzy stanowią w Polsce 8 milionową grupę konsumentów. Connected Spenders czytają opinie o produktach i to właśnie oni sami je recenzują.
    W zbiorczym rankingu e-sklepów zwyciężył obuwniczy Eobuwie. Sklep zdobył w 2018 roku ponad 164 tys. opinii, średnia ocen wyniosła 4,94. Kolejne miejsce zajął sportowy sklep Decathlon, któremu wystawiono przeszło 126 tys. opinii, a ich średnia wyniosła 4,83. Podium uzupełnia North.pl, sprzedający części zamienne do urządzeń ADG i RTV. Zdobył ponad 87 tys. opinii klientów, ze średnią 4,93.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Amazon testuje roboty Scout dostarczające paczki.

    2019-01-28

    Amazon rozpoczął w USA testy nowego systemu Amazon Scout, w ramach którego paczki dostarczane są do klientów za pomocą autonomicznych, elektrycznych robotów. Stworzone przez firmę urządzenia mają wymiary małej lodówki i poruszają się po chodnikach w tempie spacerowym. Początkowo w towarzystwie pracownika Amazona testy systemu ruszyły w hrabstwie Snohomish w stanie Waszyngton. Tamtejsi klienci mogą składać zamówienia tak samo jak dotychczas (na Amazon.com lub w aplikacji Amazon), a paczki zostaną dostarczone przez jedną z partnerskich firm Amazona lub sześciokołowym robotem Amazon Scout. Takich robotów będzie sześć i będą one pracować w ciągu dnia od poniedziałku do piątku. Mają one autonomicznie podążać trasą dostawy, ale początkowo w towarzystwie pracownika Amazona. Jak podają przedstawiciele Amazona, Amazon Scout został zaprojektowany w laboratorium badawczo-rozwojowym w Seattle. Urządzenia mogą bezpiecznie i sprawnie poruszać się między zwierzętami, pieszymi i czymkolwiek, co mogłyby napotkać na swojej drodze - czytamy w komunikacie Amazona.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Asystent Google przemówił po polsku. To wydarzenie zmieni sposób, w jaki korzystamy ze smartfonów.

    2019-01-17

    Nadeszła chwila, na którą czekało wielu użytkowników - Google Assistant zaczął rozumieć język polski. Sztuczna inteligencja stojąca za tą technologią jest więc już w stanie nie tylko zrozumieć nas bez wysiłku, ale również zaserwować nam odpowiedzi na pytania, które mniej lub bardziej spontanicznie skierujemy w jej kierunku. Asystent Google posługujący się polskim językiem będzie dostępny na urządzeniach mobilnych wyposażonych w system Android (od wersji Lollipop w górę), smartfonach Apple z iOS (wymagana dodatkowa aplikacja) oraz akcesoriach firm trzecich, takich jak chociażby słuchawki. Niestety na ten moment amerykańska firma nie ma zamiaru sprzedawać w Polsce swoich głośników Google Home, a posiadacze tychże sprzętów będą póki co musieli obejść się smakiem w kwestii komunikacji z polską wersją Asystenta. Już teraz na rynku znajdują się produkty, które wspierają możliwość komunikacji z Asystentem Google, z czasem zaczną pojawiać się kolejne z nich posiadające stosowne oznaczenie “Assistant Ready". Firmy oraz przedsiębiorstwa będą mogły zintegrować Asystenta Google ze swoimi usługami pozwalając użytkownikom na usprawnienie komunikacji na linii marka - konsument. Od momentu premiery polskiej wersji Asystenta na naszym rynku znajdują się już dwie marki, które umożliwiają tego typu kontakt: jest to operator sieci komórkowej Play oraz firma e-Sky pozwalająca na wyszukiwanie połączeń lotniczych. W jaki sposób użytkownik będzie mógł na tym skorzystać? Bardzo prosto. Najlepiej pokazać to na przykładzie sieci Play: po zapytaniu Asystenta o obecne saldo na rachunku lub wysokość ostatniej faktury otrzymamy odpowiedź zwrotną zawierającą w sobie konkretną informację, która nas interesuje. Tego typu zabieg może pozwolić w przyszłości na przyspieszenie wymiany informacji oraz zmniejszyć frustrację wynikającą z konieczności przebijania się przez kolejkę na infolinii. Z kolei w przypadku usługi e-Sky, użytkownicy będą mogli szybko znaleźć interesujące, tanie połączenia lotnicze. Zastosowań jest oczywiście więcej, a ich liczba cały czas rośnie. Inżynierowie i programiści odpowiedzialni za rozwój polskiej wersji Asystenta musieli zmierzyć się nie tylko z problemami wynikającymi z samej technologii stojącej za działaniem mechanizmów sztucznej inteligencji, ale również skupić się na szkopułach tkwiących po lingwistycznej stronie związanej z językiem polskim. Aby komunikacja z Asystentem stała się naturalna, musiał on nauczyć się rozpoznawać kontekst wypowiedzi użytkownika nie bazując wyłącznie na pojedynczych hasłach uruchamiających swój wirtualny mózg przetwarzający dane. Przekształcenie wypowiadanych komend z takich, jak “pogoda, Warszawa, dzisiaj" na “jaka będzie dziś pogoda?" ma sprawić, iż korzystanie z wirtualnego Asystenta Google będzie nie tylko prostsze, ale również nie będzie aż tak angażujące. Amerykański gigant dąży do tego, abyśmy w końcu przestali zastanawiać się nad tym, w jaki sposób mamy rozmawiać z Asystentem, aby zrozumiał o co nam chodzi. Jako użytkownicy mamy po prostu zacząć się z nim porozumiewać tak, jak robimy to każdego dnia z innymi ludźmi.

    (źródło: www.interia.pl)

     

  • Zapytanie ofertowe nr 2/2018/POPW/MEEST

    2018-10-24

    W związku z realizacją umowy nr POPW.01.02.00-18-0023/17-00 projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP, Beneficjent – Meest Polska Sp. z o.o. zwraca się z zapytaniem ofertowym na zakup usług w zakresie organizacji udziału w międzynarodowych targach dotyczących szeroko rozumianego rynku
    E-commerce.
    Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami do pobrania znajduje się pod poniższym linkiem: 

    Zapytanie ofertowe

  • Ćwierć miliarda złotych – tyle wydadzą klienci Domodi i Allani, największych modowych marketplace’ów w Polsce w 2018 roku.

    2018-10-23

    Te dwa największe marketplace’y z branży fashion w Polsce notujące 22 miliony odsłon w miesiącu, udowadniają, że sklep internetowy to jedyna rzecz, która jest potrzebna, aby osiągnąć dobre wyniki w sprzedaży ubrań, butów i dodatków. A sukcesem bez wątpienia jest suma 250 milionów złotych, którą w ciągu roku za pośrednictwem Domodi i Allani użytkownicy przeznaczają na zakupy odzieżowe. Prognozy sprzedażowe obu serwisów pokazują, że tendencja ta będzie wciąż wzrastać, dlatego współpraca z popularnymi e-commercami w dobie internetowych zakupów to dla marek szybka droga do sukcesu. Rynek modowy nie jest łatwy. Zanim marka sprzeda swoje pierwsze produkty, musi przeznaczyć czas na budowanie wizerunku i zyskiwanie zaufania klientów. Ten proces skracają popularne modowe e-commerce’y, ułatwiając odzieżowym e-sklepom zaistnienie na konkurencyjnym rynku konsumenta. Współpraca z platformami sprzedażowymi daje wymierne korzyści w postaci wzrostów w sprzedaży, z tego powodu do witryn dołączają również większe, rozpoznawalne już brandy, widząc w nich ogromny potencjał.



    Źródło: www.wirtualnemedia.pl


  • Apple, Google i Amazon najcenniejszymi markami na świecie.

    2018-10-05

    Apple, Google i Amazon to trzy najbardziej wartościowe marki 2018 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. W porównaniu z poprzednim rokiem na najniższym miejscu podium Amazon zastąpił Microsoft, a Facebook - który w ub.r. odnotował najwyższy wzrost - teraz notuje spadek wartości. Wśród debiutantów na liście są Spotify i Subaru. W raporcie Interbrand podkreśla, że na wartość konkretnej marki w jego corocznym zestawieniu mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku. Dziesięć lat po światowym kryzysie finansowym, najszybciej rosnące marki to te, które intuicyjnie rozumieją swoich klientów i podejmują odważne ruchy - powiedział Charles Trevail, globalny dyrektor generalny Interbrand. Ponad połowa najcenniejszych globalnych marek pochodzi z pięciu sektorów motoryzacja (16), technologie (13), usługi finansowe (12), luksus (9) i FMCG (9).

    źródło: www.wirtualnemedia.pl

  • Paczkmaty staną przy sklepach Lidla. Sieć chce wejść w e-handel.

    2018-09-10

    Lidl planuje na przełomie 2019 i 2020 roku ruszyć ze sprzedażą przez internet. Zakupy z dyskontu można będzie odbierać w popularnych paczkomatach. Taką informację podał serwis Spider's Web. InPost, właściciel paczkomatów, ma stawiać swoje maszyny przy wybranych marketach Lidla. To ma ułatwić odbiór zakupów. Ma to być też sposób na ominięcie zakazu handlu w niedziele. Pierwsze dwa takie paczkomaty przy sklepach Lidla stoją - jeden w Poznaniu, drugi w Plewiskach w Wielkopolsce. Według serwisu obie firmy chcą podzielić się kosztami inwestycji. - Lidl weźmie na na siebie infrastrukturę – da teren oraz zapewni media. InPost postawi natomiast maszyny oraz będzie odpowiadać za logistykę - czytamy w serwisie Spider's Web. Lidl dostanie dla siebie 40% pojemności paczkomatów stojących pod jego sklepami. Pozostała będzie dostępna do wykorzystania dla innych klientów Inpostu. Lidl ma obecnie w Polsce ponad 650 marketów.

    (źródło: www.dlahandlu.pl)

  • Realizujemy projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

    2018-08-31

    Bardzo nam miło poinformować, iż jesteśmy w trakcie realizacji projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP. Projekt realizowany jest na podstawie umowy zawartej pomiędzy Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości a MEEST Polska Sp. z o.o. w dniu 27 września 2017 roku. Przyznana kwota dofinansowania to 397 320,00 zł.

    Głównym celem projektu jest pozyskanie kompleksowej wiedzy techniczno - merytorycznej związanej z internacjonalizacją usług spółki Meest Polska, a w konsekwencji świadczenie usług na nowych rynkach zagranicznych. Cel jest zbieżny z bieżącą sytuacją przedsiębiorstwa oraz planami rozwojowymi które zakładają sukcesywne wchodzenie na nowe rynki. Wynika to wprost z określonej wizji tj: "zdobycie nowych rynków dzięki realizacji założeń strategii rozwoju przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowego modelu biznesowego". W chwili obecnej Meest Polska nie świadczy usług na rynku czeskim, słowackim oraz węgierskim.


    logotypy

  • Wygoda - głównym motorem decyzji zakupowych klientów.

    2018-08-21

    Konsumenci są dziś bardziej zabiegani niż kiedykolwiek wcześniej, a z drugiej strony dzięki dostępowi do technologii coraz bardziej świadomi. Dlatego oczekują rozwiązań wygodnych, użytecznych, które ułatwiają im życie i oszczędzają czas, a przy tym zdrowych i ekologicznych. Te oczekiwania to wyzwanie dla branży FMCG i handlu detalicznego. Obok dobrej jakości za odpowiednią cenę, to właśnie wygoda staje się dziś głównym motorem decyzji zakupowych – wynika z globalnego raportu Nielsena „The Quest for Convenience”. Istnieje kilka czynników, które napędzają rosnący, globalny popyt na udogodnienia. Jednym z kluczowych jest dostęp do technologii oraz urbanizacja. Według ONZ do 2025 roku dwie trzecie światowej populacji będzie już mieszkać w miastach – to o 755 mln więcej niż dzisiaj. Zmieniająca się struktura ośrodków miejskich oznacza szybsze tempo życia i większe zapotrzebowanie konsumentów na technologie, które pomagają oszczędzać czas. Kolejnym zjawiskiem jest zmniejszanie się gospodarstw domowych, co powoduje zmianę zachowań konsumenckich. Klienci szukają wygodnych rozwiązań, które ułatwią im codzienne życie. Urbanizacja, szybszy styl życia i dostęp do technologii powodują również, że dziś konsumenci czują się bardziej zabiegani i zestresowani. Dlatego szukają wygodnych rozwiązań, które ułatwią im codzienne życie. Potencjalni klienci oczekują dziś przede wszystkim wygody, prostoty, oszczędności czasu i użyteczności.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Internauci wydają miesięcznie prawie 700 zł na zakupy online.

    2018-08-07

    Łącznie 690 zł na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru – tyle miesięcznie wydają w internecie polscy konsumenci - według badania Gemiusa. Z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że na zakupy online wydajemy więcej niż w zeszłym roku. Internauci średnio miesięcznie przeznaczyli na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru odpowiednio 224 zł, 299 zł, 99 zł i 68 zł. We wszystkich przypadkach, kwoty były wyższe w ujęciu rocznym. Badani wskazali również wyższe kwoty, jeśli chodzi o wydatki na sprzęt RTV i AGD (632 zł) oraz urządzenia mobilne (362 zł).
    52 proc. badanych deklaruje, że w najbliższym roku ich wydatki zakupowe w internecie nie ulegną zmianie. 30 proc. planuje zwiększyć, a 6 proc. - zmniejszyć wydatki. Więcej pieniędzy na e-zakupy zamierzają przeznaczyć mężczyźni oraz osoby w wieku 15-24 lat. Szybkie przelewy przez specjalny serwis internetowy motywują do zakupów 68 proc. ankietowanych. Szczególną popularnością cieszą się wśród osób z wyższym wykształceniem oraz w wieku 25-34 lata. Na kolejnych miejscach znalazły się płatność gotówką u kuriera przy odbiorze (42 proc.) oraz przesyłka za pobraniem (41 proc.).

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Jeff Bezos rusza z komercyjnymi lotami w kosmos, cena od 200 tysięcy dolarów.

    2018-07-17

    Firma Blue Origin, należąca do szefa Amazona Jeffa Bezosa, planuje od przyszłego roku sprzedaż komercyjnych wycieczek w kosmos. Cena pojedynczego biletu to 200-300 tysięcy dolarów. Informacje o szczegółach projektu Bezosa podała agencja Reuters, powołując się na anonimowe źródła. Sprzedaż biletów na suborbitalny lot statkiem Blue Shepard ma ruszyć w przeszłym roku. Statek ma wynosić pasażerów 62 mile nad Ziemię (ok. 100 kilometrów), tak by weszli w stan nieważkości i zobaczyli w pełni kształt naszej planety. Z powrotem pasażerowie mieliby wracać w specjalnych kapsułach. Za przelot jednej osoby trzeba będzie zapłacić od 200 do nawet 300 tysięcy dolarów. Wiadomo jednak, że Blue Shepard przechodzi już pierwsze testy bezpieczeństwa. Blue Origin to założona w 2000 roku przez Jeffa Bezosa spółka kosmiczna, której celem jest budowa transportu w przestrzeni kosmicznej. W ciągu ostatnich kilku lat firma otrzymała od NASA ponad 26 mln dolarów na rozwijanie konceptu i technologii odpowiedniego systemu. Spółka ma siedzibę na przedmieściach Seattle, starty odbywają się zaś z Teksasu. Jeff Bezos jest obecnie najbogatszym człowiekiem na świecie. Według Forbesa jego majątek szacowany jest na 141 mld dolarów.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Zara wypowiada technologiczną wojnę Amazonowi.

    2018-06-15

    Inditex, właściciel marki Zara, widzi już pierwsze zyski z inwestycji w nowe technologie. Zamierza jednak wprowadzić znacznie więcej możliwości (w tym rozszerzoną rzeczywistość i hologramowe wystawy) i poprawić efektywność, aby skuteczniej konkurować z Amazonem.
    W ostatnich miesiącach pojawiły się w wybranych sklepach hologramowe modelki z ubraniami oraz możliwość obejrzenia wystawy w z rozszerzonej rzeczywistości (AR - augmented reality), gdzie każdy na smartfonie może sprawdzić jak wyglądają konkretne ubrania z najnowszej kolekcji na żywych ludziach – wszystko po to, aby zatrzeć granice między sprzedażą online, a tą w sklepach. W Londynie Zara testuje nawet punkt odbioru zamówień online, gdzie towar wydaje robot.
    Zara w poprzednim kwartale rozpoczęła sprzedaż online w Nowej Zelandii i Australii. Inditex planuje nowe centrum dystrybucyjne w pobliżu swojej siedziby w Hiszpanii, a także nowy hub logistyczny w Holandii – łącznie inwestycje mają pochłonąć 150 mln euro. Hiszpański gigant ściąga do siebie technologiczne talenty. Już zapowiedziano, że do zarządu firmy trafi Pilar Lopez Alvarez, szef Microsoftu w Hiszpanii, a wcześniej w tym roku Inditex zatrudnił Sergio Alvareza, twórcę jednego z największych technologicznych start-upów w Hiszpanii.

    (źródło: www.forbes.pl)

  • Dzięki inteligentnym przymierzalniom i elektronicznym metkom ma wzrosnąć sprzedaż ubrań.

    2018-06-05

    Trwa rewolucja technologiczna w odzieżowych sklepach stacjonarnych. Wprowadzane przez firmę LPP nowe technologie do handlu, w tym testowane właśnie radiowe metki elektroniczne, mają skuteczniej dopasowywać asortyment do oczekiwań klientów. Z kolei inteligentne przymierzalnie pomogą klientom w doborze strojów i dodatków. Tradycyjny handel zmieni się więc w spersonalizowany marketing i sprzedaż omnichannel, w której nie ma podziału na sklepy stacjonarne i online. W czasach, gdy konsumenci mają wiele możliwości wyboru, nowe technologie mogą pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w osiągnięciu efektywności biznesowej oraz poprawie oferty. To istotne, zwłaszcza w erze e-commerce, gdzie zakupy są proste, szybkie, a dzięki personalizacji na stronie prezentowane są te rzeczy, które z dużym prawdopodobieństwem trafią w gust klienta. Sklepy stacjonarne, by móc być równie skutecznymi, muszą postawić na nowe technologie.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • „Latające taksówki” już za 5 lat! Uber z nową koncepcję miejskiego transportu powietrznego.

    2018-05-14

    Uber zaprezentował koncepcje i projekty rozwoju technologii miejskiego transportu powietrznego. Firma ma w planach m.in. produkcję statku powietrznego pionowego startu i lądowania. Podpisano także umowę z NASA i armią amerykańską na prowadzenie wspólnych badań rozwojowych. Na konferencji Uber Elevate Summit w Los Angeles Uber zaprezentował projekty i technologie miejskiego transportu powietrznego, które chce w przyszłości stosować, m.in. prototyp statku powietrznego pionowego startu i lądowania, Embraer X, akumulatory E-One Moli oraz sieć punktów szybkiego ładowania ChargePoint. Uber pół roku temu ogłosił, że chce być pionierem w miejskim transporcie powietrznym. Obecnie trwają intensywne prace, aby w pierwszej kolejności to Los Angeles stało się ośrodkiem, gdzie helikoptery będą ogólnodostępne w transporcie miejskim.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • iPhone X najlepiej sprzedającym się smartfonem, wyprzedził iPhone'a 8 i 7!

    2018-05-08

    iPhone X był najlepiej sprzedającym się na świecie modelem smartfona w I kwartale 2018 r. Kolejne trzy miejsce także przypadły urządzeniom firmy Apple - wynika z danych Strategy Analytics. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na świecie sprzedano 345,4 miliona smartfonów. 6 najpopularniejszych modeli odpowiadało razem za 1/7 wszystkich sprzedanych urządzeń. Strategy Analytics szacuje, że iPhone X sprzedał się w I kwartale w liczbie 16 milionów sztuk, zdobywając 4,6 proc. udziału w całym rynku. Od premiery w listopadzie ub.r. model ten znalazł już blisko 50 milionów nabywców. Następne pozycje w rankingu należą do kolejnych modeli Apple: iPhone'a 8 (12,5 mln sprzedanych sztuk, 3,6 proc. udz. w ryn.), iPhone'a 8 Plus (8,3 mln, 2,4 proc.) oraz iPhone'a 7 (5,6 mln, 1,6 proc.). Za urządzeniami koncernu z Cupertino znalazły się najpopularniejsze smartfony z systemem Android: Xiaomi Redmi 5A (5,4 mln, 1,6 proc.) i Samsung Galaxy S9 Plus (5,3 mln, 1,5 proc.). W tym miejscu należy zaznaczyć, że Galaxy S9 Plus, a także mniejszy model Galaxy S9, trafił na rynek dopiero pod koniec I kwartału br.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Wygoda i szybkość zakupu kluczowe w procesie pozyskiwania klienta.

    2018-04-13

    Handlowcy na całym świecie szukają sposobów wykorzystania nowych technologii do ciągłej poprawy wygody i szybkości realizacji zakupów. W walce o klienta kluczowymi wartościami stają się wygoda i szybkość zakupu - wynika z analizy KPMG International.
    Najnowsze technologie, oparte przede wszystkim na rozwiązaniach cyfrowych w sferze komunikacji i analizie dużych zbiorów danych, jak również rozwój technologii produkcji opartych na automatyce coraz mocniej zmieniają oblicze handlu na całym świecie. Dzięki wykorzystywaniu nowych technologii, firmy dysponują obecnie większymi niż kiedykolwiek wcześniej możliwościami budowania pozytywnych doświadczeń klienckich. Zarówno producenci markowych produktów, jak również najważniejsze sieci handlowe widzą w tym obszarze największe szanse na budowę trwałych relacji z klientami i utrzymanie ich lojalności. Nowe technologie pozwalają szybciej i lepiej wychwytywać potrzeby klientów, aby móc je możliwie najszybciej zaspokoić oraz dotrzeć do konsumenta we właściwym miejscu i czasie. Z jednej strony producenci, a z drugiej sieci handlowe, coraz częściej używają najnowszych technologii, aby maksymalizować poziom oszczędności w procesie produkcji i zakupu. Największe zmiany obserwujemy w sprzedaży dóbr związanych z rozrywką – w ciągu kilku ostatnich lat sposób sprzedaży płyt z muzyką i filmami czy sprzedaż książek uległ głębokiej metamorfozie. Większość tego typu produktów sprzedawanych jest w tej chwili w postaciach cyfrowych. Takie rozwiązania dają możliwości pozbycia się kosztów samych nośników (płyty, papier), transportu towaru, najmu sklepów i kosztów samych sprzedawców. Szybkość procesu sprzedaży wymaga poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w systemie dystrybucji zakupionego produktu, a zwłaszcza jej ostatniego etapu dostawy do samego konsumenta.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Realizujemy projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

    2018-04-07

    Bardzo nam miło poinformować, iż jesteśmy w trakcie realizacji projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP. Projekt realizowany jest na podstawie umowy zawartej pomiędzy Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości a MEEST Polska Sp. z o.o. w dniu 27 września 2017 roku. Przyznana kwota dofinansowania to 397 320,00 zł.

    Głównym celem projektu jest pozyskanie kompleksowej wiedzy techniczno - merytorycznej związanej z internacjonalizacją usług spółki Meest Polska, a w konsekwencji świadczenie usług na nowych rynkach zagranicznych. Cel jest zbieżny z bieżącą sytuacją przedsiębiorstwa oraz planami rozwojowymi które zakładają sukcesywne wchodzenie na nowe rynki. Wynika to wprost z określonej wizji tj: "zdobycie nowych rynków dzięki realizacji założeń strategii rozwoju przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowego modelu biznesowego". W chwili obecnej Meest Polska nie świadczy usług na rynku czeskim, słowackim oraz węgierskim.


  • Magazyn w Westerburgu nieczynny do odwołania!

    2018-03-27

    Szanowni Klienci, w związku z reorganizacją do odwołania wstrzymujemy dostawy do magazynu w Westerburgu. Prosimy korzystać z pozostałych wirtualnych adresów w ramach usługi mymeest.pl. Wkrótce powrócimy z nową ofertą!

  • Sprzedaż urządzeń wearables będzie rosła, najpopularniejsze smartwatche.

    2018-03-22

    W 2018 roku na świecie sprzedanych zostanie 132,9 miliona urządzeń z kategorii wearables, o 15,1 proc. więcej niż w roku 2017 - prognozuje firma badawcza IDC. Do 2022 roku rynek wearables ma rosnąć rocznie średnio o 13,4 proc. i sięgnąć wówczas 219,4 miliona sprzedanych urządzeń. Za niemal 2/5 sprzedaży mają za 5 lat odpowiadać smartwatche. W minionym roku segment ten zdominowało Apple, z ponad 50-proc. udziałem w sprzedaży. Producent zegarków Apple Watch ma w najbliższych latach zachować pozycję lidera, ale już nie z tak wyraźną przewagą, jako że zyskiwać mają takie marki jak Fitbit i Garmin, a także dostawcy smartwatchów z systemem Wear OS by Google (do niedawna Android Wear).
    Według IDC, oprócz smartwatchów, popularne wśród urządzeń z kategorii wearables będą też opaski oraz zegarki o podstawowej funkcjonalności, a mniejsze znaczenie będą miały produkty, które można nosić na uszach czy na ubraniu.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Allegro wprowadza funkcję czatów do obsługi sprzedawców i kupujących w serwisie.

    2018-03-07

    Allegro rozszerza możliwość komunikacji pomiędzy użytkownikami serwisu a obsługującymi go pracownikami. Na platformie wystartował Czat Allegro, który ma pozwalać na szybki kontakt z obsługą, zadawanie pytań i wyjaśnianie konkretnych problemów. Na razie czat jest dostępny dla sprzedawców korzystających z opcji reklam na Allegro, w przyszłości ma zostać udostępniony wszystkim użytkownikom. Narzędzie Czat Allegro jest obecnie dostępne dla sprzedających, którzy promują lub planują promować swoje oferty przez reklamy Allegro Ads. Jednak trwają już prace nad wdrożeniem czatu dla klientów i partnerów Allegro korzystających z innych funkcji serwisu. Jak podkreśla serwis czat dla usługi Allegro Ads to pierwszy tego typu kanał kontaktu i pierwszy z wielu kroków zaplanowanych w strategii do 2020 roku. Według Allegro czat jest dynamicznym kanałem kontaktu pozwalającym na rozmowę w czasie rzeczywistym, ale zachowuje zalety formy pisemnej. Pozwala to na przykład pisać na czacie i robić coś innego w tej samej chwili. Obsłudze serwisu pozwala odpowiedzieć na pytania i wątpliwości dokładnie wtedy, gdy takie się pojawiają.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Roboty Spot Mini – czyli wizja ewolucji autonomicznych maszyn.

    2018-02-20

    Firma Boston Dynamics zaprezentowała nowy film, na którym zaprojektowane przez nią roboty Spot Mini skutecznie współpracują ze sobą przy pokonywaniu przeszkód. Prezentacja odbiła się szerokim echem w mediach i internecie stawiając pytania o dalszą ewolucję autonomicznych maszyn. Boston Dynamics to amerykańska firma projektowa działająca od 1992 r. w segmencie nowych technologii. Zajmuje się m.in. projektowaniem robotów oraz rozwiązań dla armii USA. Jednym z produktów Boston Dynamics jest czworonożny robot o nazwie Spot Mini, który podlega stałym udoskonaleniom. Teraz do internetu trafił film, na którym konstruktorzy demonstrują nowe umiejętności autonomicznej maszyny. Na zamieszczonym na YouTube filmie zatytułowanym „Hey Buddy, Can You Give Me a Hand?” jeden z robotów na swej drodze napotyka zamknięte drzwi, których nie może pokonać. Wzywa więc na pomoc innego Spota Mini wyposażonego w specjalne ramię, które pozwala na naciśnięcie klamki i otwarcie drzwi. Robot z ramieniem przytrzymuje drzwi pozwalając swojemu partnerowi na wejście do znajdującego się za nimi pomieszczenia, następnie zaś podąża jego tropem. Prezentacja dowodzi, że roboty Boston Dynamics nie tylko zyskały nowe możliwości dzięki dodatkowemu wyposażeniu, ale potrafią też współdziałać w zespole i wzajemnie się wspierać. Filmik wywołał spore poruszenie w sieci, został wielokrotnie udostępniony przez największe media technologiczne oraz w serwisach społecznościowych. Dziennikarze i internauci przyznawali w artykułach i komentarzach, że inteligentne zachowanie robotów budzi nie tylko podziw, ale także obawy związane z tym jak szybko maszyny rozwijają się w swojej technologicznej ewolucji i czy ich coraz większe zdolności nie zagrożą w niedalekiej przyszłości człowiekowi.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Koncern LG wprowadza w smartfonach funkcje oparte na sztucznej inteligencji.

    2018-02-15

    Dzięki nim telefony mają wykonywać zdjęcia lepszej jakości oraz reagować na komendy głosowe użytkowników. LG podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Barcelonie (od 26 lutego do 1 marca br.) zaprezentuje pierwszą część pakietu funkcji opartych na sztucznej inteligencji, które opracowała na potrzeby swoich smartfonów. Ta nowa technologia zostanie zastosowana w tegorocznej wersji smartfona LG V30, który obecnie jest najbardziej zaawansowanym flagowym modelem oferowanym przez producenta. LG podkreśla, że skoncentrowało się na opracowaniu funkcji interfejsu użytkownika, wykorzystujących sztuczną inteligencję do rozpoznawania zarówno mowy, jak i obrazu rejestrowanego przez aparat, a tym samym pozwalających na intuicyjne obsługiwanie smartfona. Funkcja Vision AI ma analizować obiekty w polu widzenia aparatu i rekomendować najlepszy tryb tematyczny spośród ośmiu dostępnych w smartfonie: portret, jedzenie, zwierzęta, krajobraz, miasto, kwiaty, wschód słońca i zachód słońca. Aby określić, na jaki obiekt jest ustawiona ostrość aparatu i zaproponować optymalne ustawienia smartfon uwzględnia różnorodne parametry, takie jak kąt widzenia, kolory, odbicia światła, oświetlenie tła, analizując zdjęcia z bazy danych. Gdy użytkownik skieruje obiektyw np. na talerz z makaronem, włączy się tryb tematyczny „jedzenie” z cieplejszymi barwami i zwiększoną ostrością, dzięki którym zdjęcie uzyska apetyczny wygląd. Gdy obiektyw aparatu jest skierowany na konkretny obiekt funkcja Vision AI może automatycznie zeskanować kod QR, zainicjować wyszukiwanie obrazu lub wyświetlić informacje dotyczące zakupów, w tym sklepów oferujących dany przedmiot za najniższą cenę lub podobnych produktów, które mogą zainteresować użytkownika. W skład pakietu wchodzi też funkcja Voice AI, dzięki której według LG można uruchamiać aplikacje oraz zmieniać ustawienia używając wyłącznie poleceń głosowych. Asystent Google współpracuje z 32 komendami Voice AI, w tym z 23 komendami udostępnionymi w roku 2017, które są dostępne tylko w smartfonach LG. Dzięki temu nie trzeba przeglądać menu w poszukiwaniu potrzebnej opcji oraz można bezpośrednio uruchamiać określone funkcje.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • UE przyjęła nowe regulacje ws. podatku VAT. Zmiany dotkną e-handel.

    2017-12-18

    Będą nowe regulacje dotyczące VAT. Powstanie ogólnoeuropejski portal internetowy, który będzie oferował firmom prosty system poboru podatku. Decyzję we wtorek podjęli unijni ministrowie finansów. Regulacje przewidują, że VAT będzie płacony w państwie, w którym znajduje się konsument, aby zapewnić sprawiedliwszy podział wpływów podatkowych między kraje członkowskie. Do tej pory płacony był w kraju, w którym dokonywało się zakupów. Istotną zmianą dla konsumentów będzie również zniesienie wyjątku dla przesyłek spoza UE o wartości mniejszej niż 22 euro. Teraz do takich towarów nie dolicza się podatku VAT, co sprawia, że przedsiębiorstwa w UE, które muszą naliczać podatek niezależnie od wartości wysyłanego towaru, są w gorszej pozycji. Luka ta daje też możliwości nadużyć. Część ze 150 mln przesyłek spoza UE o deklarowanej wartości poniżej 22 euro jest celowo niedoszacowanych.

    (źródło: businessinsider.com.pl)

  • Zapytanie ofertowe nr 1/2017/POPW/MEEST na zakup usług doradczych.

    2017-11-30

    W związku z realizacją umowy nr POPW.01.02.00-18-0023/17-00 projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP, Beneficjent – Meest Polska Sp. z o.o. zwraca się z zapytaniem ofertowym na zakup usług doradczych.

    DO POBRANIA

    Zapytanie ofertowe(skan)

    Formularz ofertowy(do pobrania)


    Wynik przeprowadzonego postępowania(skan)

Kontakt   •   Regulamin   •   faq

  • Paczka bez plastiku. Sklepy wprowadzają radykalne zmiany.

    2019-06-17

    Nie potrzeba ustaw i dyrektyw. E-sklepy same rezygnują z folii i wypełniaczy. Robią tak już Reserved, Mohito, Lidl, Frisco i Carrefour. Według ustaleń Rzeczpospolitej, właśnie dołącza do nich Zalando. Zmiany te zmniejszą zużycie tworzyw sztucznych nienadających się do recyklingu
    o 626 ton w porównaniu z 2018 r. Zalando do 2020 r. zobowiązuje się do całkowitej wymiany materiałów opakowaniowych na ekologiczne, w 100 proc. z recyklingu. Na podobne zmiany zdecydowały się już inne firmy. – W dostawach e-commerce marki Reserved i Mohito wykorzystują tylko opakowania z makulatury. Dzięki wprowadzeniu kartonów ekologicznych można było wyeliminować wykorzystanie folii zewnętrznej. Dyrektywa zakazująca plastikowych produktów jednorazowych wymusi pewne zmiany także na firmach kurierskich oraz sklepach internetowych, niemniej problem z plastikiem wykorzystywanym w paczkach jest duży. Także Lidl podkreślał znaczenie ekologicznych opakowań, ogłaszając start swojego polskiego sklepu internetowego, który inaczej niż stacjonarne nie oferuje żywności, tylko produkty przemysłowe. Zakupy pakowane są tylko w kartony z surowców ze zrównoważonych źródeł, a jako wypełnienie stosowany jest tylko papier z recyklingu.

    (źródło: www.rp.pl)

  • Zagraniczne zakupy kartą bez kosztów przewalutowania!

    2019-06-11

    Nowe udogodnienie dla klientów MyMeest.pl! Alior Bank udostępnił płatności zagraniczne kartą bez kosztów przewalutowania dla posiadaczy Konta Jakże Osobistego. Dzięki temu, klienci Alior Banku będą mogli za pomocą podstawowej karty do konta płacić w 152 walutach i korzystać z najlepszych przeliczników – średniego kursu NBP dla dolara, euro i funta brytyjskiego oraz kursu Mastercard dla pozostałych walut bez prowizji banku. Właściciele Konta Jakże Osobistego przed wyjazdem zagranicznym nie będą musieli już przeczesywać internetowych oraz stacjonarnych kantorów walutowych w poszukiwaniu najbardziej opłacalnych kursów.
    W ramach jednej z wielu korzyści do rachunku pojawiła się wygodna alternatywa do kart walutowych oraz wielowalutowych – i to aktywowana w mgnieniu oka. Aby uruchomić usługę przewalutowania wystarczy, że posiadacze Konta Jakże Osobistego włączą w bankowości internetowej lub mobilnej korzyść o nazwie: „płatności kartą bez kosztów przewalutowania”. W ten sposób już od następnego dnia będą mogli cieszyć się nową funkcją swojej karty płatniczej. Usługę można aktywować także u bankiera w oddziale lub placówce partnerskiej. Posiadacz konta nie musi wyrabiać dodatkowej karty, aby móc korzystać z nowej usługi. Zostanie ona przypisana do tej samej karty płatniczej, z której korzystał do tej pory. Co za tym idzie – korzyść można włączyć z każdego miejsca na świecie w dowolnym czasie. Klienci wybierający się za granicę mogą liczyć na najlepsze kursy walutowe. W przypadku płatności kartą w krajach strefy euro, Stanach Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii transakcje rozliczane będą po średnim kursie NBP. Płatności dokonywane w innych państwach rozliczane będą na podstawie kursu Mastercard.

    (źródło: www.businessinsider.com.pl)

  • Co drugi Polak czeka na letnie wyprzedaże.

    2019-06-07

    Z początkiem czerwca sklepy zaczynają oferować klientom produkty po obniżonych cenach. I to właśnie letnie promocje interesują konsumentów najbardziej - wynika z badania IBRIS, które jest częścią raportu Santander Consumer Banku. Na pytanie o okazje zakupowe najbardziej sprzyjające zakupom, niemal połowa, bo 42,2 proc. osób badanych, wskazało wyprzedaże organizowane m.in. w sezonie letnim. W tej grupie zdecydowanie dominują kobiety – 39 proc. pań lubi upolować okazje na letnich wyprzedażach. Dla porównania, wśród panów odsetek ten wynosi 21,5 proc. Polacy bardzo racjonalnie podchodzą do wszelkich promocji. 48,1 proc. kobiet i 45,3 proc. mężczyzn deklaruje, że ze specjalnych okazji korzysta tylko wtedy, kiedy dotyczą czegoś, co i tak mieli kupić. z kolei prawie co dziesiąty Polak wybiera zawsze te towary, które są aktualnie w promocji. Wbrew pozorom liczna jest także grupa Polaków, którzy na letnie promocje nie zareagują. 

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Pierwsze automaty do odbioru paczek Poczty Polskiej staną przed wakacjami w placówkach i Biedronkach.

    2019-05-09

    200 maszyn paczkowych duńskiej firmy SwipBox stanie w placówkach Poczty Polskiej i sklepach Biedronka. Za pośrednictwem urządzeń klienci Poczty będą mogli odbierać przesyłki. Automaty umieszczone w wyodrębnionych strefach placówek pocztowych będą dostępne 24 godziny na dobę, pozostałe w godzinach pracy poszczególnych sklepów Biedronka. Pierwsze automaty pojawią się w placówkach pocztowych jeszcze przed wakacjami. Pozostałe zostaną oddane do użytku do końca trzeciego kwartału br. Najpierw trafią do placówek pocztowych oraz sklepów Biedronka w największych aglomeracjach miejskich, w tym w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Trójmieście oraz Poznaniu.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Coraz więcej Polaków przeciwnych ograniczaniu handlu w niedziele.

    2019-04-16

    51 proc. Polaków negatywnie ocenia zakaz handlu w niedzielę, który rozszerzono od początku tego roku. To o pięć punktów procentowych więcej niż w poprzedniej fali badania, które przeprowadzono na zlecenie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.
    Od początku 2019 roku zaostrzono niedzielny zakaz handlu - sklepy mogą być otwarte tylko w jedną niedzielę w miesiącu, a nie dwie, jak było w roku ubiegłym. W tej chwili regulacje obowiązujące od 2019 roku negatywnie ocenia 51 proc., jeszcze w listopadzie było to 46 proc. ankietowanych. Kurczy się grupa zupełnych zwolenników zmian ukierunkowanych na ograniczanie handlu w niedziele. W listopadzie 2018 roku było ich 31 proc., a w tej chwili zdecydowane poparcie dla regulacji deklaruje zaledwie 24 proc. Polaków.


    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Allegro zbroi się przed konkurentami z zagranicy. Zapowiada nowe usługi i rozważa akwizycje.

    2019-03-22

    Allegro, największa z platform e-commerce w Polsce, chce jeszcze bardziej umocnić się na polskim rynku, gdzie o klienta zaczynają walczyć globalni giganci jak Amazon i Alibaba. Firma wprowadzi w tym roku nowe rozwiązania dla kupujących m.in. gwarantowany czas dostawy. Po zakupie eBilet.pl Allegro rozważa kolejne akwizycje.
    Polacy coraz więcej kupują w internecie. Sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła w 2019 roku o 5,7 proc., a sprzedaż internetowa - według szacunków, które podało Allegro - o 13,3 proc. Firma podała, że w 2018 roku liczba profesjonalnych sprzedawców sprzedających na jej platformie wzrosła o 16 tys. i wyniosła 125 tys. Portal oferuje też coraz więcej produktów - w styczniu 2018 roku na stronie Allegro.pl można było znaleźć 70 mln ofert, a w lutym tego roku już 102 mln.
    Na wzrost popularności wpłynęło też wprowadzenie w sierpniu usługi Allegro! Smart, która pozwala na darmowe przesyłki przez cały rok za 49 zł. To rozwiązanie dostępne jest już dla 46 mln ofert. Na ten rok firma zapowiada kolejne nowe rozwiązania dla klientów. Allegro planuje wprowadzenie przewidywalnego czasu dotarcia przesyłki bez względu na sposób dostawy. W zależności od lokalizacji, po raz pierwszy w historii, będzie w stanie zaoferować dostawę tego samego lub następnego dnia. W tym roku pojawi się też odroczona płatność. W ramach usługi klienci będą mogli dokonać płatności w ciągu 30 dni od otrzymania produktu. Ma to być alternatywa dla płatności za pobraniem, umożliwiająca klientom zapoznanie się z produktem oraz wybór najbardziej dogodnej metody płatności i dostawy. Nowością, która pojawi się pod koniec tego roku, będzie wyszukiwanie wizualne i nawigacja wizualna. Mechanizm będzie wykorzystywał do wyszukiwania rzeczywiste zdjęcia przedmiotów, co pozwoli dotrzeć do konkretnego produktu zbliżonego do niego wyglądem. Firma wprowadzi też opcję zamawiania kontaktu z konsultantem Allegro, która ma pomóc w bardziej złożonych problemach. Usługa jest obecnie testowana wewnętrznie. Pojawią się również nowe kanały kontaktu na żywo dla sprzedawców. Portalowi Allegro rośnie konkurencja ze strony Amazona czy Alibaby. Firma Jeffa Bezosa cały czas nie uruchomiła polskiej wersji, ale Polacy mogą od 2016 roku korzystać z przetłumaczonego na język polski niemieckiego sklepu Amazona. Z drugiej strony Polacy coraz chętniej robią zakupy w chińskim sklepie Aliexpress, należącym do Alibaby. Firma zaczęła się promować w naszym kraju, ostatnio nawiązała współpracę z organizatorami Cracow Fashion Week.

    (źródło: www.businessinsider.com.pl)

  • Eobuwie i Decathlon.pl najlepszymi sklepami internetowymi w Polsce!

    2019-02-25

    Z dziewiątej edycji rankingu Opineo.pl wynika, że najlepszymi sklepami internetowymi według polskich konsumentów są Eobuwie.com.pl i Decathlon.pl. Ranking przygotowano na podstawie średniej ocen wystawianych sklepom przez użytkowników serwisu Opineo.pl, pomagającego w podejmowaniu decyzji zakupowych. W rankingu uwzględniono potransakcyjne opinie z 2018 roku. Kupujący online stanowią dzisiaj ponad połowę wszystkich internautów w Polsce. Jednak motorem napędzającym sprzedaż w internecie są tzw. connected spenders, którzy stanowią w Polsce 8 milionową grupę konsumentów. Connected Spenders czytają opinie o produktach i to właśnie oni sami je recenzują.
    W zbiorczym rankingu e-sklepów zwyciężył obuwniczy Eobuwie. Sklep zdobył w 2018 roku ponad 164 tys. opinii, średnia ocen wyniosła 4,94. Kolejne miejsce zajął sportowy sklep Decathlon, któremu wystawiono przeszło 126 tys. opinii, a ich średnia wyniosła 4,83. Podium uzupełnia North.pl, sprzedający części zamienne do urządzeń ADG i RTV. Zdobył ponad 87 tys. opinii klientów, ze średnią 4,93.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Amazon testuje roboty Scout dostarczające paczki.

    2019-01-28

    Amazon rozpoczął w USA testy nowego systemu Amazon Scout, w ramach którego paczki dostarczane są do klientów za pomocą autonomicznych, elektrycznych robotów. Stworzone przez firmę urządzenia mają wymiary małej lodówki i poruszają się po chodnikach w tempie spacerowym. Początkowo w towarzystwie pracownika Amazona testy systemu ruszyły w hrabstwie Snohomish w stanie Waszyngton. Tamtejsi klienci mogą składać zamówienia tak samo jak dotychczas (na Amazon.com lub w aplikacji Amazon), a paczki zostaną dostarczone przez jedną z partnerskich firm Amazona lub sześciokołowym robotem Amazon Scout. Takich robotów będzie sześć i będą one pracować w ciągu dnia od poniedziałku do piątku. Mają one autonomicznie podążać trasą dostawy, ale początkowo w towarzystwie pracownika Amazona. Jak podają przedstawiciele Amazona, Amazon Scout został zaprojektowany w laboratorium badawczo-rozwojowym w Seattle. Urządzenia mogą bezpiecznie i sprawnie poruszać się między zwierzętami, pieszymi i czymkolwiek, co mogłyby napotkać na swojej drodze - czytamy w komunikacie Amazona.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Asystent Google przemówił po polsku. To wydarzenie zmieni sposób, w jaki korzystamy ze smartfonów.

    2019-01-17

    Nadeszła chwila, na którą czekało wielu użytkowników - Google Assistant zaczął rozumieć język polski. Sztuczna inteligencja stojąca za tą technologią jest więc już w stanie nie tylko zrozumieć nas bez wysiłku, ale również zaserwować nam odpowiedzi na pytania, które mniej lub bardziej spontanicznie skierujemy w jej kierunku. Asystent Google posługujący się polskim językiem będzie dostępny na urządzeniach mobilnych wyposażonych w system Android (od wersji Lollipop w górę), smartfonach Apple z iOS (wymagana dodatkowa aplikacja) oraz akcesoriach firm trzecich, takich jak chociażby słuchawki. Niestety na ten moment amerykańska firma nie ma zamiaru sprzedawać w Polsce swoich głośników Google Home, a posiadacze tychże sprzętów będą póki co musieli obejść się smakiem w kwestii komunikacji z polską wersją Asystenta. Już teraz na rynku znajdują się produkty, które wspierają możliwość komunikacji z Asystentem Google, z czasem zaczną pojawiać się kolejne z nich posiadające stosowne oznaczenie “Assistant Ready". Firmy oraz przedsiębiorstwa będą mogły zintegrować Asystenta Google ze swoimi usługami pozwalając użytkownikom na usprawnienie komunikacji na linii marka - konsument. Od momentu premiery polskiej wersji Asystenta na naszym rynku znajdują się już dwie marki, które umożliwiają tego typu kontakt: jest to operator sieci komórkowej Play oraz firma e-Sky pozwalająca na wyszukiwanie połączeń lotniczych. W jaki sposób użytkownik będzie mógł na tym skorzystać? Bardzo prosto. Najlepiej pokazać to na przykładzie sieci Play: po zapytaniu Asystenta o obecne saldo na rachunku lub wysokość ostatniej faktury otrzymamy odpowiedź zwrotną zawierającą w sobie konkretną informację, która nas interesuje. Tego typu zabieg może pozwolić w przyszłości na przyspieszenie wymiany informacji oraz zmniejszyć frustrację wynikającą z konieczności przebijania się przez kolejkę na infolinii. Z kolei w przypadku usługi e-Sky, użytkownicy będą mogli szybko znaleźć interesujące, tanie połączenia lotnicze. Zastosowań jest oczywiście więcej, a ich liczba cały czas rośnie. Inżynierowie i programiści odpowiedzialni za rozwój polskiej wersji Asystenta musieli zmierzyć się nie tylko z problemami wynikającymi z samej technologii stojącej za działaniem mechanizmów sztucznej inteligencji, ale również skupić się na szkopułach tkwiących po lingwistycznej stronie związanej z językiem polskim. Aby komunikacja z Asystentem stała się naturalna, musiał on nauczyć się rozpoznawać kontekst wypowiedzi użytkownika nie bazując wyłącznie na pojedynczych hasłach uruchamiających swój wirtualny mózg przetwarzający dane. Przekształcenie wypowiadanych komend z takich, jak “pogoda, Warszawa, dzisiaj" na “jaka będzie dziś pogoda?" ma sprawić, iż korzystanie z wirtualnego Asystenta Google będzie nie tylko prostsze, ale również nie będzie aż tak angażujące. Amerykański gigant dąży do tego, abyśmy w końcu przestali zastanawiać się nad tym, w jaki sposób mamy rozmawiać z Asystentem, aby zrozumiał o co nam chodzi. Jako użytkownicy mamy po prostu zacząć się z nim porozumiewać tak, jak robimy to każdego dnia z innymi ludźmi.

    (źródło: www.interia.pl)

     

  • Zapytanie ofertowe nr 2/2018/POPW/MEEST

    2018-10-24

    W związku z realizacją umowy nr POPW.01.02.00-18-0023/17-00 projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP, Beneficjent – Meest Polska Sp. z o.o. zwraca się z zapytaniem ofertowym na zakup usług w zakresie organizacji udziału w międzynarodowych targach dotyczących szeroko rozumianego rynku
    E-commerce.
    Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami do pobrania znajduje się pod poniższym linkiem: 

    Zapytanie ofertowe

  • Ćwierć miliarda złotych – tyle wydadzą klienci Domodi i Allani, największych modowych marketplace’ów w Polsce w 2018 roku.

    2018-10-23

    Te dwa największe marketplace’y z branży fashion w Polsce notujące 22 miliony odsłon w miesiącu, udowadniają, że sklep internetowy to jedyna rzecz, która jest potrzebna, aby osiągnąć dobre wyniki w sprzedaży ubrań, butów i dodatków. A sukcesem bez wątpienia jest suma 250 milionów złotych, którą w ciągu roku za pośrednictwem Domodi i Allani użytkownicy przeznaczają na zakupy odzieżowe. Prognozy sprzedażowe obu serwisów pokazują, że tendencja ta będzie wciąż wzrastać, dlatego współpraca z popularnymi e-commercami w dobie internetowych zakupów to dla marek szybka droga do sukcesu. Rynek modowy nie jest łatwy. Zanim marka sprzeda swoje pierwsze produkty, musi przeznaczyć czas na budowanie wizerunku i zyskiwanie zaufania klientów. Ten proces skracają popularne modowe e-commerce’y, ułatwiając odzieżowym e-sklepom zaistnienie na konkurencyjnym rynku konsumenta. Współpraca z platformami sprzedażowymi daje wymierne korzyści w postaci wzrostów w sprzedaży, z tego powodu do witryn dołączają również większe, rozpoznawalne już brandy, widząc w nich ogromny potencjał.



    Źródło: www.wirtualnemedia.pl


  • Apple, Google i Amazon najcenniejszymi markami na świecie.

    2018-10-05

    Apple, Google i Amazon to trzy najbardziej wartościowe marki 2018 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. W porównaniu z poprzednim rokiem na najniższym miejscu podium Amazon zastąpił Microsoft, a Facebook - który w ub.r. odnotował najwyższy wzrost - teraz notuje spadek wartości. Wśród debiutantów na liście są Spotify i Subaru. W raporcie Interbrand podkreśla, że na wartość konkretnej marki w jego corocznym zestawieniu mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku. Dziesięć lat po światowym kryzysie finansowym, najszybciej rosnące marki to te, które intuicyjnie rozumieją swoich klientów i podejmują odważne ruchy - powiedział Charles Trevail, globalny dyrektor generalny Interbrand. Ponad połowa najcenniejszych globalnych marek pochodzi z pięciu sektorów motoryzacja (16), technologie (13), usługi finansowe (12), luksus (9) i FMCG (9).

    źródło: www.wirtualnemedia.pl

  • Paczkmaty staną przy sklepach Lidla. Sieć chce wejść w e-handel.

    2018-09-10

    Lidl planuje na przełomie 2019 i 2020 roku ruszyć ze sprzedażą przez internet. Zakupy z dyskontu można będzie odbierać w popularnych paczkomatach. Taką informację podał serwis Spider's Web. InPost, właściciel paczkomatów, ma stawiać swoje maszyny przy wybranych marketach Lidla. To ma ułatwić odbiór zakupów. Ma to być też sposób na ominięcie zakazu handlu w niedziele. Pierwsze dwa takie paczkomaty przy sklepach Lidla stoją - jeden w Poznaniu, drugi w Plewiskach w Wielkopolsce. Według serwisu obie firmy chcą podzielić się kosztami inwestycji. - Lidl weźmie na na siebie infrastrukturę – da teren oraz zapewni media. InPost postawi natomiast maszyny oraz będzie odpowiadać za logistykę - czytamy w serwisie Spider's Web. Lidl dostanie dla siebie 40% pojemności paczkomatów stojących pod jego sklepami. Pozostała będzie dostępna do wykorzystania dla innych klientów Inpostu. Lidl ma obecnie w Polsce ponad 650 marketów.

    (źródło: www.dlahandlu.pl)

  • Realizujemy projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

    2018-08-31

    Bardzo nam miło poinformować, iż jesteśmy w trakcie realizacji projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP. Projekt realizowany jest na podstawie umowy zawartej pomiędzy Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości a MEEST Polska Sp. z o.o. w dniu 27 września 2017 roku. Przyznana kwota dofinansowania to 397 320,00 zł.

    Głównym celem projektu jest pozyskanie kompleksowej wiedzy techniczno - merytorycznej związanej z internacjonalizacją usług spółki Meest Polska, a w konsekwencji świadczenie usług na nowych rynkach zagranicznych. Cel jest zbieżny z bieżącą sytuacją przedsiębiorstwa oraz planami rozwojowymi które zakładają sukcesywne wchodzenie na nowe rynki. Wynika to wprost z określonej wizji tj: "zdobycie nowych rynków dzięki realizacji założeń strategii rozwoju przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowego modelu biznesowego". W chwili obecnej Meest Polska nie świadczy usług na rynku czeskim, słowackim oraz węgierskim.


    logotypy

  • Wygoda - głównym motorem decyzji zakupowych klientów.

    2018-08-21

    Konsumenci są dziś bardziej zabiegani niż kiedykolwiek wcześniej, a z drugiej strony dzięki dostępowi do technologii coraz bardziej świadomi. Dlatego oczekują rozwiązań wygodnych, użytecznych, które ułatwiają im życie i oszczędzają czas, a przy tym zdrowych i ekologicznych. Te oczekiwania to wyzwanie dla branży FMCG i handlu detalicznego. Obok dobrej jakości za odpowiednią cenę, to właśnie wygoda staje się dziś głównym motorem decyzji zakupowych – wynika z globalnego raportu Nielsena „The Quest for Convenience”. Istnieje kilka czynników, które napędzają rosnący, globalny popyt na udogodnienia. Jednym z kluczowych jest dostęp do technologii oraz urbanizacja. Według ONZ do 2025 roku dwie trzecie światowej populacji będzie już mieszkać w miastach – to o 755 mln więcej niż dzisiaj. Zmieniająca się struktura ośrodków miejskich oznacza szybsze tempo życia i większe zapotrzebowanie konsumentów na technologie, które pomagają oszczędzać czas. Kolejnym zjawiskiem jest zmniejszanie się gospodarstw domowych, co powoduje zmianę zachowań konsumenckich. Klienci szukają wygodnych rozwiązań, które ułatwią im codzienne życie. Urbanizacja, szybszy styl życia i dostęp do technologii powodują również, że dziś konsumenci czują się bardziej zabiegani i zestresowani. Dlatego szukają wygodnych rozwiązań, które ułatwią im codzienne życie. Potencjalni klienci oczekują dziś przede wszystkim wygody, prostoty, oszczędności czasu i użyteczności.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Internauci wydają miesięcznie prawie 700 zł na zakupy online.

    2018-08-07

    Łącznie 690 zł na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru – tyle miesięcznie wydają w internecie polscy konsumenci - według badania Gemiusa. Z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że na zakupy online wydajemy więcej niż w zeszłym roku. Internauci średnio miesięcznie przeznaczyli na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru odpowiednio 224 zł, 299 zł, 99 zł i 68 zł. We wszystkich przypadkach, kwoty były wyższe w ujęciu rocznym. Badani wskazali również wyższe kwoty, jeśli chodzi o wydatki na sprzęt RTV i AGD (632 zł) oraz urządzenia mobilne (362 zł).
    52 proc. badanych deklaruje, że w najbliższym roku ich wydatki zakupowe w internecie nie ulegną zmianie. 30 proc. planuje zwiększyć, a 6 proc. - zmniejszyć wydatki. Więcej pieniędzy na e-zakupy zamierzają przeznaczyć mężczyźni oraz osoby w wieku 15-24 lat. Szybkie przelewy przez specjalny serwis internetowy motywują do zakupów 68 proc. ankietowanych. Szczególną popularnością cieszą się wśród osób z wyższym wykształceniem oraz w wieku 25-34 lata. Na kolejnych miejscach znalazły się płatność gotówką u kuriera przy odbiorze (42 proc.) oraz przesyłka za pobraniem (41 proc.).

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Jeff Bezos rusza z komercyjnymi lotami w kosmos, cena od 200 tysięcy dolarów.

    2018-07-17

    Firma Blue Origin, należąca do szefa Amazona Jeffa Bezosa, planuje od przyszłego roku sprzedaż komercyjnych wycieczek w kosmos. Cena pojedynczego biletu to 200-300 tysięcy dolarów. Informacje o szczegółach projektu Bezosa podała agencja Reuters, powołując się na anonimowe źródła. Sprzedaż biletów na suborbitalny lot statkiem Blue Shepard ma ruszyć w przeszłym roku. Statek ma wynosić pasażerów 62 mile nad Ziemię (ok. 100 kilometrów), tak by weszli w stan nieważkości i zobaczyli w pełni kształt naszej planety. Z powrotem pasażerowie mieliby wracać w specjalnych kapsułach. Za przelot jednej osoby trzeba będzie zapłacić od 200 do nawet 300 tysięcy dolarów. Wiadomo jednak, że Blue Shepard przechodzi już pierwsze testy bezpieczeństwa. Blue Origin to założona w 2000 roku przez Jeffa Bezosa spółka kosmiczna, której celem jest budowa transportu w przestrzeni kosmicznej. W ciągu ostatnich kilku lat firma otrzymała od NASA ponad 26 mln dolarów na rozwijanie konceptu i technologii odpowiedniego systemu. Spółka ma siedzibę na przedmieściach Seattle, starty odbywają się zaś z Teksasu. Jeff Bezos jest obecnie najbogatszym człowiekiem na świecie. Według Forbesa jego majątek szacowany jest na 141 mld dolarów.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Zara wypowiada technologiczną wojnę Amazonowi.

    2018-06-15

    Inditex, właściciel marki Zara, widzi już pierwsze zyski z inwestycji w nowe technologie. Zamierza jednak wprowadzić znacznie więcej możliwości (w tym rozszerzoną rzeczywistość i hologramowe wystawy) i poprawić efektywność, aby skuteczniej konkurować z Amazonem.
    W ostatnich miesiącach pojawiły się w wybranych sklepach hologramowe modelki z ubraniami oraz możliwość obejrzenia wystawy w z rozszerzonej rzeczywistości (AR - augmented reality), gdzie każdy na smartfonie może sprawdzić jak wyglądają konkretne ubrania z najnowszej kolekcji na żywych ludziach – wszystko po to, aby zatrzeć granice między sprzedażą online, a tą w sklepach. W Londynie Zara testuje nawet punkt odbioru zamówień online, gdzie towar wydaje robot.
    Zara w poprzednim kwartale rozpoczęła sprzedaż online w Nowej Zelandii i Australii. Inditex planuje nowe centrum dystrybucyjne w pobliżu swojej siedziby w Hiszpanii, a także nowy hub logistyczny w Holandii – łącznie inwestycje mają pochłonąć 150 mln euro. Hiszpański gigant ściąga do siebie technologiczne talenty. Już zapowiedziano, że do zarządu firmy trafi Pilar Lopez Alvarez, szef Microsoftu w Hiszpanii, a wcześniej w tym roku Inditex zatrudnił Sergio Alvareza, twórcę jednego z największych technologicznych start-upów w Hiszpanii.

    (źródło: www.forbes.pl)

  • Dzięki inteligentnym przymierzalniom i elektronicznym metkom ma wzrosnąć sprzedaż ubrań.

    2018-06-05

    Trwa rewolucja technologiczna w odzieżowych sklepach stacjonarnych. Wprowadzane przez firmę LPP nowe technologie do handlu, w tym testowane właśnie radiowe metki elektroniczne, mają skuteczniej dopasowywać asortyment do oczekiwań klientów. Z kolei inteligentne przymierzalnie pomogą klientom w doborze strojów i dodatków. Tradycyjny handel zmieni się więc w spersonalizowany marketing i sprzedaż omnichannel, w której nie ma podziału na sklepy stacjonarne i online. W czasach, gdy konsumenci mają wiele możliwości wyboru, nowe technologie mogą pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w osiągnięciu efektywności biznesowej oraz poprawie oferty. To istotne, zwłaszcza w erze e-commerce, gdzie zakupy są proste, szybkie, a dzięki personalizacji na stronie prezentowane są te rzeczy, które z dużym prawdopodobieństwem trafią w gust klienta. Sklepy stacjonarne, by móc być równie skutecznymi, muszą postawić na nowe technologie.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • „Latające taksówki” już za 5 lat! Uber z nową koncepcję miejskiego transportu powietrznego.

    2018-05-14

    Uber zaprezentował koncepcje i projekty rozwoju technologii miejskiego transportu powietrznego. Firma ma w planach m.in. produkcję statku powietrznego pionowego startu i lądowania. Podpisano także umowę z NASA i armią amerykańską na prowadzenie wspólnych badań rozwojowych. Na konferencji Uber Elevate Summit w Los Angeles Uber zaprezentował projekty i technologie miejskiego transportu powietrznego, które chce w przyszłości stosować, m.in. prototyp statku powietrznego pionowego startu i lądowania, Embraer X, akumulatory E-One Moli oraz sieć punktów szybkiego ładowania ChargePoint. Uber pół roku temu ogłosił, że chce być pionierem w miejskim transporcie powietrznym. Obecnie trwają intensywne prace, aby w pierwszej kolejności to Los Angeles stało się ośrodkiem, gdzie helikoptery będą ogólnodostępne w transporcie miejskim.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • iPhone X najlepiej sprzedającym się smartfonem, wyprzedził iPhone'a 8 i 7!

    2018-05-08

    iPhone X był najlepiej sprzedającym się na świecie modelem smartfona w I kwartale 2018 r. Kolejne trzy miejsce także przypadły urządzeniom firmy Apple - wynika z danych Strategy Analytics. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na świecie sprzedano 345,4 miliona smartfonów. 6 najpopularniejszych modeli odpowiadało razem za 1/7 wszystkich sprzedanych urządzeń. Strategy Analytics szacuje, że iPhone X sprzedał się w I kwartale w liczbie 16 milionów sztuk, zdobywając 4,6 proc. udziału w całym rynku. Od premiery w listopadzie ub.r. model ten znalazł już blisko 50 milionów nabywców. Następne pozycje w rankingu należą do kolejnych modeli Apple: iPhone'a 8 (12,5 mln sprzedanych sztuk, 3,6 proc. udz. w ryn.), iPhone'a 8 Plus (8,3 mln, 2,4 proc.) oraz iPhone'a 7 (5,6 mln, 1,6 proc.). Za urządzeniami koncernu z Cupertino znalazły się najpopularniejsze smartfony z systemem Android: Xiaomi Redmi 5A (5,4 mln, 1,6 proc.) i Samsung Galaxy S9 Plus (5,3 mln, 1,5 proc.). W tym miejscu należy zaznaczyć, że Galaxy S9 Plus, a także mniejszy model Galaxy S9, trafił na rynek dopiero pod koniec I kwartału br.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Wygoda i szybkość zakupu kluczowe w procesie pozyskiwania klienta.

    2018-04-13

    Handlowcy na całym świecie szukają sposobów wykorzystania nowych technologii do ciągłej poprawy wygody i szybkości realizacji zakupów. W walce o klienta kluczowymi wartościami stają się wygoda i szybkość zakupu - wynika z analizy KPMG International.
    Najnowsze technologie, oparte przede wszystkim na rozwiązaniach cyfrowych w sferze komunikacji i analizie dużych zbiorów danych, jak również rozwój technologii produkcji opartych na automatyce coraz mocniej zmieniają oblicze handlu na całym świecie. Dzięki wykorzystywaniu nowych technologii, firmy dysponują obecnie większymi niż kiedykolwiek wcześniej możliwościami budowania pozytywnych doświadczeń klienckich. Zarówno producenci markowych produktów, jak również najważniejsze sieci handlowe widzą w tym obszarze największe szanse na budowę trwałych relacji z klientami i utrzymanie ich lojalności. Nowe technologie pozwalają szybciej i lepiej wychwytywać potrzeby klientów, aby móc je możliwie najszybciej zaspokoić oraz dotrzeć do konsumenta we właściwym miejscu i czasie. Z jednej strony producenci, a z drugiej sieci handlowe, coraz częściej używają najnowszych technologii, aby maksymalizować poziom oszczędności w procesie produkcji i zakupu. Największe zmiany obserwujemy w sprzedaży dóbr związanych z rozrywką – w ciągu kilku ostatnich lat sposób sprzedaży płyt z muzyką i filmami czy sprzedaż książek uległ głębokiej metamorfozie. Większość tego typu produktów sprzedawanych jest w tej chwili w postaciach cyfrowych. Takie rozwiązania dają możliwości pozbycia się kosztów samych nośników (płyty, papier), transportu towaru, najmu sklepów i kosztów samych sprzedawców. Szybkość procesu sprzedaży wymaga poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w systemie dystrybucji zakupionego produktu, a zwłaszcza jej ostatniego etapu dostawy do samego konsumenta.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Realizujemy projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

    2018-04-07

    Bardzo nam miło poinformować, iż jesteśmy w trakcie realizacji projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP. Projekt realizowany jest na podstawie umowy zawartej pomiędzy Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości a MEEST Polska Sp. z o.o. w dniu 27 września 2017 roku. Przyznana kwota dofinansowania to 397 320,00 zł.

    Głównym celem projektu jest pozyskanie kompleksowej wiedzy techniczno - merytorycznej związanej z internacjonalizacją usług spółki Meest Polska, a w konsekwencji świadczenie usług na nowych rynkach zagranicznych. Cel jest zbieżny z bieżącą sytuacją przedsiębiorstwa oraz planami rozwojowymi które zakładają sukcesywne wchodzenie na nowe rynki. Wynika to wprost z określonej wizji tj: "zdobycie nowych rynków dzięki realizacji założeń strategii rozwoju przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowego modelu biznesowego". W chwili obecnej Meest Polska nie świadczy usług na rynku czeskim, słowackim oraz węgierskim.


  • Magazyn w Westerburgu nieczynny do odwołania!

    2018-03-27

    Szanowni Klienci, w związku z reorganizacją do odwołania wstrzymujemy dostawy do magazynu w Westerburgu. Prosimy korzystać z pozostałych wirtualnych adresów w ramach usługi mymeest.pl. Wkrótce powrócimy z nową ofertą!

  • Sprzedaż urządzeń wearables będzie rosła, najpopularniejsze smartwatche.

    2018-03-22

    W 2018 roku na świecie sprzedanych zostanie 132,9 miliona urządzeń z kategorii wearables, o 15,1 proc. więcej niż w roku 2017 - prognozuje firma badawcza IDC. Do 2022 roku rynek wearables ma rosnąć rocznie średnio o 13,4 proc. i sięgnąć wówczas 219,4 miliona sprzedanych urządzeń. Za niemal 2/5 sprzedaży mają za 5 lat odpowiadać smartwatche. W minionym roku segment ten zdominowało Apple, z ponad 50-proc. udziałem w sprzedaży. Producent zegarków Apple Watch ma w najbliższych latach zachować pozycję lidera, ale już nie z tak wyraźną przewagą, jako że zyskiwać mają takie marki jak Fitbit i Garmin, a także dostawcy smartwatchów z systemem Wear OS by Google (do niedawna Android Wear).
    Według IDC, oprócz smartwatchów, popularne wśród urządzeń z kategorii wearables będą też opaski oraz zegarki o podstawowej funkcjonalności, a mniejsze znaczenie będą miały produkty, które można nosić na uszach czy na ubraniu.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Allegro wprowadza funkcję czatów do obsługi sprzedawców i kupujących w serwisie.

    2018-03-07

    Allegro rozszerza możliwość komunikacji pomiędzy użytkownikami serwisu a obsługującymi go pracownikami. Na platformie wystartował Czat Allegro, który ma pozwalać na szybki kontakt z obsługą, zadawanie pytań i wyjaśnianie konkretnych problemów. Na razie czat jest dostępny dla sprzedawców korzystających z opcji reklam na Allegro, w przyszłości ma zostać udostępniony wszystkim użytkownikom. Narzędzie Czat Allegro jest obecnie dostępne dla sprzedających, którzy promują lub planują promować swoje oferty przez reklamy Allegro Ads. Jednak trwają już prace nad wdrożeniem czatu dla klientów i partnerów Allegro korzystających z innych funkcji serwisu. Jak podkreśla serwis czat dla usługi Allegro Ads to pierwszy tego typu kanał kontaktu i pierwszy z wielu kroków zaplanowanych w strategii do 2020 roku. Według Allegro czat jest dynamicznym kanałem kontaktu pozwalającym na rozmowę w czasie rzeczywistym, ale zachowuje zalety formy pisemnej. Pozwala to na przykład pisać na czacie i robić coś innego w tej samej chwili. Obsłudze serwisu pozwala odpowiedzieć na pytania i wątpliwości dokładnie wtedy, gdy takie się pojawiają.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Roboty Spot Mini – czyli wizja ewolucji autonomicznych maszyn.

    2018-02-20

    Firma Boston Dynamics zaprezentowała nowy film, na którym zaprojektowane przez nią roboty Spot Mini skutecznie współpracują ze sobą przy pokonywaniu przeszkód. Prezentacja odbiła się szerokim echem w mediach i internecie stawiając pytania o dalszą ewolucję autonomicznych maszyn. Boston Dynamics to amerykańska firma projektowa działająca od 1992 r. w segmencie nowych technologii. Zajmuje się m.in. projektowaniem robotów oraz rozwiązań dla armii USA. Jednym z produktów Boston Dynamics jest czworonożny robot o nazwie Spot Mini, który podlega stałym udoskonaleniom. Teraz do internetu trafił film, na którym konstruktorzy demonstrują nowe umiejętności autonomicznej maszyny. Na zamieszczonym na YouTube filmie zatytułowanym „Hey Buddy, Can You Give Me a Hand?” jeden z robotów na swej drodze napotyka zamknięte drzwi, których nie może pokonać. Wzywa więc na pomoc innego Spota Mini wyposażonego w specjalne ramię, które pozwala na naciśnięcie klamki i otwarcie drzwi. Robot z ramieniem przytrzymuje drzwi pozwalając swojemu partnerowi na wejście do znajdującego się za nimi pomieszczenia, następnie zaś podąża jego tropem. Prezentacja dowodzi, że roboty Boston Dynamics nie tylko zyskały nowe możliwości dzięki dodatkowemu wyposażeniu, ale potrafią też współdziałać w zespole i wzajemnie się wspierać. Filmik wywołał spore poruszenie w sieci, został wielokrotnie udostępniony przez największe media technologiczne oraz w serwisach społecznościowych. Dziennikarze i internauci przyznawali w artykułach i komentarzach, że inteligentne zachowanie robotów budzi nie tylko podziw, ale także obawy związane z tym jak szybko maszyny rozwijają się w swojej technologicznej ewolucji i czy ich coraz większe zdolności nie zagrożą w niedalekiej przyszłości człowiekowi.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Koncern LG wprowadza w smartfonach funkcje oparte na sztucznej inteligencji.

    2018-02-15

    Dzięki nim telefony mają wykonywać zdjęcia lepszej jakości oraz reagować na komendy głosowe użytkowników. LG podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Barcelonie (od 26 lutego do 1 marca br.) zaprezentuje pierwszą część pakietu funkcji opartych na sztucznej inteligencji, które opracowała na potrzeby swoich smartfonów. Ta nowa technologia zostanie zastosowana w tegorocznej wersji smartfona LG V30, który obecnie jest najbardziej zaawansowanym flagowym modelem oferowanym przez producenta. LG podkreśla, że skoncentrowało się na opracowaniu funkcji interfejsu użytkownika, wykorzystujących sztuczną inteligencję do rozpoznawania zarówno mowy, jak i obrazu rejestrowanego przez aparat, a tym samym pozwalających na intuicyjne obsługiwanie smartfona. Funkcja Vision AI ma analizować obiekty w polu widzenia aparatu i rekomendować najlepszy tryb tematyczny spośród ośmiu dostępnych w smartfonie: portret, jedzenie, zwierzęta, krajobraz, miasto, kwiaty, wschód słońca i zachód słońca. Aby określić, na jaki obiekt jest ustawiona ostrość aparatu i zaproponować optymalne ustawienia smartfon uwzględnia różnorodne parametry, takie jak kąt widzenia, kolory, odbicia światła, oświetlenie tła, analizując zdjęcia z bazy danych. Gdy użytkownik skieruje obiektyw np. na talerz z makaronem, włączy się tryb tematyczny „jedzenie” z cieplejszymi barwami i zwiększoną ostrością, dzięki którym zdjęcie uzyska apetyczny wygląd. Gdy obiektyw aparatu jest skierowany na konkretny obiekt funkcja Vision AI może automatycznie zeskanować kod QR, zainicjować wyszukiwanie obrazu lub wyświetlić informacje dotyczące zakupów, w tym sklepów oferujących dany przedmiot za najniższą cenę lub podobnych produktów, które mogą zainteresować użytkownika. W skład pakietu wchodzi też funkcja Voice AI, dzięki której według LG można uruchamiać aplikacje oraz zmieniać ustawienia używając wyłącznie poleceń głosowych. Asystent Google współpracuje z 32 komendami Voice AI, w tym z 23 komendami udostępnionymi w roku 2017, które są dostępne tylko w smartfonach LG. Dzięki temu nie trzeba przeglądać menu w poszukiwaniu potrzebnej opcji oraz można bezpośrednio uruchamiać określone funkcje.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • UE przyjęła nowe regulacje ws. podatku VAT. Zmiany dotkną e-handel.

    2017-12-18

    Będą nowe regulacje dotyczące VAT. Powstanie ogólnoeuropejski portal internetowy, który będzie oferował firmom prosty system poboru podatku. Decyzję we wtorek podjęli unijni ministrowie finansów. Regulacje przewidują, że VAT będzie płacony w państwie, w którym znajduje się konsument, aby zapewnić sprawiedliwszy podział wpływów podatkowych między kraje członkowskie. Do tej pory płacony był w kraju, w którym dokonywało się zakupów. Istotną zmianą dla konsumentów będzie również zniesienie wyjątku dla przesyłek spoza UE o wartości mniejszej niż 22 euro. Teraz do takich towarów nie dolicza się podatku VAT, co sprawia, że przedsiębiorstwa w UE, które muszą naliczać podatek niezależnie od wartości wysyłanego towaru, są w gorszej pozycji. Luka ta daje też możliwości nadużyć. Część ze 150 mln przesyłek spoza UE o deklarowanej wartości poniżej 22 euro jest celowo niedoszacowanych.

    (źródło: businessinsider.com.pl)

  • Zapytanie ofertowe nr 1/2017/POPW/MEEST na zakup usług doradczych.

    2017-11-30

    W związku z realizacją umowy nr POPW.01.02.00-18-0023/17-00 projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP, Beneficjent – Meest Polska Sp. z o.o. zwraca się z zapytaniem ofertowym na zakup usług doradczych.

    DO POBRANIA

    Zapytanie ofertowe(skan)

    Formularz ofertowy(do pobrania)


    Wynik przeprowadzonego postępowania(skan)